AdBlue

AdBlue ir karbamīda šķīdums, kas tiek izgatavots no tehniski tīra karbamīda un demineralizēta ūdens. Tas tiek lietots jaunākās paaudzes kravas un vieglajās pasažieru automašīnās, kurās ir integrēti selektīvie redukcijas katalizatori (SCR) un automašīna ir aprīkota ar īpašu AdBlue tvertni. Pateicieties šai sistēmai, kaitīgās NOx molekulas tiek neitralizētas un izplūdes gāzēs nonāk gāzveida slāpekļa un ūdens tvaika veidā. AdBlue  nav toksiska viela un netiek klasificēta kā bīstama.

AdBlue ir pieejams atsevišķās Neste DUS stacijās:  

 Informējam, ka AdBlue uzpildes pistole, kas piemērotas vieglajam transportam, pieejama Neste DUS Ādaži, DUS Lorupe, DUS Jelgava lll. Pārējās Neste DUS ir standarta AdBlue uzpildes pistoles. 

Produkta cena: 0,79 Eur/l.


Biežāk uzdotie jautājumi:

1. Kā pareizi lietot AdBlue?

AdBlue nedrīkst nonākt saskarsmē ar citām vielām vai produktiem (it īpaši dīzeļdegvielu), tādēļ, pārlejot vai glabājot produktu, jāizmanto tīras tvertnes. Ņemot vērā, ka AdBlue sastāvā ir 67% ūdens,  kā rezultātā var sarūsēt dzelzs un oksidēties alumīnijs, produkts ir jāuzglabā tvertnēs, kas izgatavotas no nerūsējoša tērauda vai plastmasas.

2. Kas ir SCR?

SCR tehnoloģija nozīmē, ka tikai kaitīgie slāpekļa oksīdi (NOx) un nekādi citi oksidētāji, ar speciāla katalizatora palīdzību, par reducētāju izmantojot AdBlue, ķīmiski atjaunojas līdz gāzveida slāpeklim un ūdens tvaikiem.
Lielākā daļa Eiropas kravas transporta līdzekļu ražotāji sāka izmantot SCR tehnoloģiju, lai nodrošinātu ES noteiktos ekoloģiskos standartus - Euro 4 un Euro 5.
Euro 4 un Euro 5 ir ES apstiprināti noteikumi, lai kontrolētu piesārņojošo vielu daudzumu kravas automašīnu dīzeļmotoru izplūdes gāzēs. Euro 4 standartā NOx emisijas limits ir 3.5 g/kWh, bet Euro 5 standartā–2.0 g/kWh.
Euro 4 motoriem AdBlue piedeva jāpievieno aptuveni 3–4% apmērā no izlietotās dīzeļdegvielas daudzuma, bet Euro 5 motoriem apmēram 5–7%.

3. Vai AdBlue ietekmē laika apstākļi?

AdBlue nevar atrasties tiešā saules ietekmē.  AdBlue sasalst pie -11°C, bet pie temperatūras +30°C AdBlue var zaudēt savas ķīmiskās īpašības.
Atsevišķām ar SCR sistēmu aprīkotām kravas automašīnām ir apsildes sistēma, kas nodrošina stabilu tās darbību. Sasalis  AdBlue nezaudē savas ķīmiskās īpašības un var tikt izmantots tiklīdz atsalst.